12 декември 2019
  •  Говорят медиците

Показаха златното огледало на космическия телескоп James Webb

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 април 2016 в 15:5629520
Снимка: NASA/Chris Gunn

За първи път след приключването на монтажа на основното огледало на космическия телескоп "James Webb" инженерите свалиха покривалата от 18-те му покрити със злато сегмента, които съставят най-голямото от всички огледала, отправяни някога в космоса.

В момента инженерите са заети със сглобяване и тестване на останалите компоненти на телескопа, съобщава сайтът на НАСА

Учени от цял ​​свят ще използват тази уникална обсерватория за заснемане на изображения и спектри на звезди, мъглявини, на спътниците на екзопланетите в нашата Слънчева система, както и първите галактики във Вселената, появили се от преди 13,5 милиарда години.

За да бъде огледалото едновременно леко и здраво, то е направено от берилий. Всеки сегмент в огледалото е с размерите на масичка за кафе и тежи около 20 килограма. Много тънък златен филм покрива всеки сегмент, за да се подобри отразяването на инфрачервената светлина. Напълно сглобеното огледало е по-голямо от всяка ракета. Зад всеки огледален сегмент има няколко двигателя, за да може да се фокусира телескопът в космоса.