20 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Посланията към извънземните са наречени сексистки и расистки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 септември 2015 в 16:47130405
Плочата на Pioneer. Снимка: Wikipedia

Посланията към извънземните, изпратени през 70-те от космическите апарати "Пионер-10" и "Пионер-11" са наречени сексистки и расистки на дебат, състоял се на научния фестивал в Брадфорд.

Според британски астрономи и философи плочките, предназначени да разкажат на извънземните за природата на хората трябва да бъдат актуализирани, за да се отрази равенството между половете и разнообразието на човешките раси на Земята, съобщава Guardian.

Посланията са на две идентични плочки в космическите кораби "Пионер-10" и "Пионер-11". Златните плочки са с размер 152х229 мм, на които е показана информация за строежа на Слънчевата система, за положението й в нашата Галактиката спрямо няколко пулсара и за вида на разумните същества, които населяват третата планета – хората.

Авторът на посланието е астрономът и астрофизик Карл Сейгън (Carl Sagan), а изображенията са направени от съпругата му Линда Сейгън (Linda Sagan).

Сега експертите обвиняват посланието в сексизъм и расизъм. Посочено е, че основната роля е дадена на мъжа, който повдига ръката си за поздрав, а жената "кротко и смирено стои зад него". Освен това недоволство предизвика и факта, че и двете лица са представители на европеидната раса.

Авторите на посланията са подлагани не веднъж на критики. Някои смятат, пластинките са твърде антропоцентрични, други (предимно мюсюлмани) изтъкват, че изображенията са "неприлични", защото хората на тях са голи. Трети посочват, че да се дешифрира съобщението е много трудно и жителите на другите светове няма да разберат за какво става дума.

Последният слаб сигнал от апарата "Пионер-10" е получен през 2003 година, който е продължил към Алдебаран.

"Пионер-11" излиза извън нашата система и сега лети в посока съзвездието Щит. Интересно е, че представителите на проекта SETI са против срещу всякакви послания към космоса. Те смятат, че това е опасност за хората, защото извънземните цивилизации може и да са агресивни.

Диян
09.11 2016 в 22:50 5
Бахти дебилите са се навъдили по тази земя, не е истина...
Огнян 24.02 2016 в 11:41 4
"Освен това недоволство предизвика и факта, че и двете лица са представители на европеидната раса. "
Fuckoff
Когато негроидната раса започне да строи ракети и кораби, както и ислямските гаджали тогава да си изтипосат мутрите на посланията.
поп Дръвчо 16.09 2015 в 16:22 3
Спокойно могат да пратят свой апарат в дълбокия Космос с такива послания, каквито намерят за добре. Също може и да се опитат да допринесат за науката толкова, че за посланията им да се разчуе и да предизвикат коментари.

А па голотата е национална носия по целия свят.
Wimoweh 15.09 2015 в 23:07 2
Сексистки, расистки, голи ... "не правете това удома си!", бе как сме оцелели досега?
1vo 15.09 2015 в 00:59 1