19 ноември 2018
  •  Говорят медиците

Последният товарен кораб от серията "Прогрес М-М" се скачи с МКС

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 октомври 2015 в 08:089810
Снимка: www.vesti.ru

Руският товарен кораб "Прогрес М-29М" успешно се скачи с Международната космическа станция.

Скачването стана в автоматичен режим към руския сегмент на станцията, към агрегатния отсек на служебния модул "Звезда". "Прогрес" достави на космонавтите 2,3 тона товари, предаде ТАСС.

Космическият кораб стартира на 1 октомври в 19:49 часа българско време от космодрума Байконур. Бе изведен в орбита от ракетата носител "Союз-У".  9 минути след старта корабът се отдели от третата стенен на носителя и излезе на околоземна орбита.

"Прогрес М-29М" е последният от серията "ММ". Следвашите стартове, като най-близкият е насрочен за 21 ноември, 2015, ще се проведат вече с кораби от новата серия - "MC"

Първият кораб от серията "Прогрес MС" ще бъде изведен на орбита на 26 ноември, 2008. Това ще бъде кораб от четвърто поколение, оборудван с нов бордови компютър, който ще е 8 пъти по-лек от своя предшественик. Освен това ще бъде заменена досега ползваната аналогова телеметрична система със цифрова.

.