24 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Последното видео на падащата Тянгун-1

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 април 2018 в 17:2956790
Проследяват се повече от 23 000 обекта в орбита на Земята, включително Тянгун-1. Снимка: AF Space Command

Китайската космическа станция Тянгун-1 прави последните си орбити около Земята, а един любител астроном от Тексас успява да улови вероятно последно видео от космическата лаборатория преди неизбежната й катастрофа.

Томас Дорман документира полета на Тянгун-1, използвайки телескопи, бинокли, видеокамери, компютър и друга апаратура, откакто космическата лаборатория стартира през септември 2011 г.

В събота (31 март) Дорман успя да улови последния видеоклип на Тянгун-1 за раздяла. Във видеото Тянгун-1 се появява като ярка движеща се  точка от горния ляв до долния дясен ъгъл. Ярката звезда в кадъра е Полярната звезда.

"Тази сутрин успях да забележа Тянгун-1", каза Дорман пред Вътрешното космическо пространство . Дорман каза, че е хванал Тянгун-1 на видео въпреки високите облаци и вятъра. Космическата станция все още е непокътната и не изхвърля никакви огнени отпадъци, добави той.

"Профучава без никаква аблация*!" - заяви Дорман, добавяйки, че Тянгун-1 се е появил в сутринното небе в събота около 14 секунди по-рано, отколкото се очакваше на базата на орбитални данни.

*В астрономията аблацията е механизма за намаляване на масата на малките небесни обекти, които преминават плътните слоеве на атмосферата.

"Това е най-вероятно последният ни шанс да наблюдаваме Тянгун-1", пише Дорман във Vimeo, където публикува видеоклипа, добавяйки, че облачното време вероятно ще попречи за следващите наблюдения. "Насладете се".

Tiangong 1 2018-3-31 Final from Thomas Dorman on Vimeo.

Новите прогнози от Европейската космическа агенция и Aerospace Corp. за повторното навлизане в атмосферата на обречената китайска космическа станция изместват времето на очакваната катастрофа на Тянгун-1 между неделя вечер и ранния понеделник (2 април).