25 септември 2017
  •  Говорят медиците

Предстои рецензирана статия за противоречивия двигател ЕмДрайв

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 август 2016 в 11:1849890
"Невъзможният" двигател EmDrive направи крачка напред към реализация и осъществяване на мечтата за далечни полети в космоса.

Футуристичният, противоречащ на сегашната физика, двигател ЕмДрайв (EmDrive) на НАСА може би направи важна крачка към това да запуши устата на своите критици.

Ако се съди по сведенията, резултатите от изпитанията вече са преминали строгия процес на партньорската проверка и предстои публикация в списание Journal of Propulsion and Power на Американския институт по аеронавтика и астронавтика (AIAA).

Това твърди един независим учен Хосе Родал (José Rodal) във форума на НАСА Spaceflight, но после коментарът му е изтрит. Новата публикация ще е под заглавие "Measurement of Impulsive Thrust from a Closed Radio Frequency Cavity in Vacuum" и автори "Harold White, Paul March, Lawrence, Vera, Sylvester, Brady и Bailey", съобщава IBTimes.

Мечтата с EmDrive да стигнем до Марс в рамките на няколко седмици, може да звучи като научна фантастика, но сега остава просто да се предприеме един голям скок от наука към практика.

За незапознатите, че EmDrive представлява кухо медно тяло от цилиндър и конус, затворено отвсякъде. Принципът на действие се основава на ефекта от налягането на електромагнитното лъчение: микровълновото излъчване упражнява налягане върху отражателя. Заради формата на отражателната камера налягането на частта с по-голям диаметър е по-високо от частта с по-малък диаметър. Този двигател произвежда малка тяга, употребявайки само електрическа енергия, която може да се достави от слънчеви панели, ядрен реактор или друг източник. Но това е в разрез с някои от основните закони на физиката, тъй като за работата си двигателят не се нуждае от гориво.

Системата на двигателя EmDrive бе за първи път проектирана от космическия инженер Роджър Шоуйър (Roger Shawyer) през 2001 г.

Причината за скептизма на учените е, че апаратът се движи в разрез със закона за запазване на импулса на Нютон, най-ярък пример на чието нарушаване е самоиздърпването за косите на Барон Мюнхаузен от блатото.

Надяваме се, че издаването на рецензираната статия за EmDrive ще отговори на тези въпроси.