21 септември 2019
  •  Говорят медиците

При рестарта на Големият адронен колайдер са открити 5 малки черни дупки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 април 2015 в 09:3287736
Специалисти от ЦЕРН изследват черните дупки. Снимка: ЦЕРН

Експерти, представители на международния изследователски екип от ЦЕРН, заявиха, че при тестово стартиране на Големият адронен колайдер, детекторът ALICE е засякъл наличието на 5 малки черни дупки с големина от лешник до кокосов орех, които бавно се разширяват. Те емитират свръхбързи тахиони, точно според прогнозите на Стивън Хокинг, съобщи сайтът на ЦЕРН.

За да проучат новообразуваните обекти, физиците ги бомбардират с потоци заредени частици, йонизирани неутрони. Детекторът ALICE е установил необичайно отклонение на заредените частици, докато емисиите на тахиони остават без изменение. Учените от международната колаборация на детектора са конструирали мощен електромагнитен капан за тахиони, надявайки се да съберат достатъчно количество за бъдещия проект на НАСА, който включва изграждането за свръхмощен двигател на базата на тези, считани доскоро само за хипотетични частици.

"Всъщност, образуваните малки черни дупки не представляват особен проблем, а разширяването им е под контрол от научния екип", - заяви Робърт Бигмъкър (Robert Bigmakar), водещ специалист на детектора LHCs. -  "Рискът е пренебрежимо малък на фона на безспорните предимства, които дава едно изследване на тези редки обекти" - продължи физикът.

По-рано, тази година, група от 100 водещи физици, сред които изтъкнатият български астрофизик Филип Лъчезаров, подписаха петиция за ограничаване опитите в ЦЕРН, предвид очевидната им занижена степен на безопасност.

Етикети:хумор