30 март 2020

Пряко предаване на пълното слънчево затъмнение (стрийм, видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 март 2016 в 13:5659950
Снимка: usasolareclipse2016-annular.rhcloud.com

В нощта на 8 срещу 9 март някои жители на Земята ще могат да видят пълното слънчево затъмнение, но ние в България няма да сме сред тях. НаукаOFFNews ви предоставя две възможности за наблюдение наживо на този астрономически спектакъл.

Slooh Community Observatory ще предава онлайн на 9 март от 01:00 българско време (23:00 GMT) пълното слънчево затъмнение от Индонезия.

Максималната продължителност на пълната фаза на затъмнението ще бъде 4 минути 9 секунди и ще може да се наблюдава от Югоизточна Азия и централните и северни части на Тихия океан - Индонезия, Микронезия и Маршаловите острови.

"Атмосферата на Слънцето е мястото, където се случва интересна физика", заяви Нелсън Реджиналд, един от няколкото учени от космическия центъра Годард на НАСА в Грийнбелт, Мериленд, които ще провеждат експерименти в Индонезия по време на пълното слънчево затъмнение на 8-9 март 2016. "А пълното слънчево затъмнение ни дава възможност да видим много добре  слънчевата корона".

Учени на НАСА обясняват експериментите, които ще правят в Индонезия по време на пълното слънчево затъмнение. По време на краткия период на застъпване, екипът ще използва нов инструмент за измерване на поляризираната светлина от слънчевата корона.

Сайтът Space.com пусна това видео, което показва районите, от които ще се вижда затъмнението:

Panasonic ще предава също на живо слънчевото затъмнение от остров Ternate, Индонезия.