18 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Прилепи-вампири започнаха да атакуват хора в Бразилия (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 януари 2017 в 09:0073790

Южноамерикански прилепи-вампири, които преди това се хранеха само с кръвта на птици, са започнали целенасочено да нападат хора, съобщава New Scientis.

Учени решават да проверят слуховете, разпространяващи се сред бразилците, които живеят в близост до Национален парк Катимабу. Според изследователите в района живее един от най-големите видове прилепи-вампири, Diphylla ecaudata, с тегло около 33 грама и дължина на 8 см. Тези прилепи хранят изключително с кръвта на птици, от време на време нападат говеда и не се страхуват от хората, като им позволяват да ги вземат в ръце.

Енрико Бернар (Enrico Bernard) от Федералния университет на Пернамбуко в Ресифе, Бразилия, и неговият екип анализират 70 проби от изпражнения от местна колония прилепи-вампири D. ecaudata.

Резултатите са публикувани в списание Acta Chiropterologica.

Изследователите намират в 15 от пробите човешка ДНК, което потвърждава слуховете, че прилепите-вампири са започнали да пият и човешка кръв.

"Ние бяхме доста изненадани", коментира Бернар. "Този вид не е пригоден да се храни с кръвта на бозайници".

Прилепите обикновено нападат големи нощни птици, изсмуквайки една супена лъжица кръв от едно животно на хранене. Те са пригодени да обработват тези мазнини, които са основен компонент на кръвта на птиците, за разлика от по-плътната, високопротеинова кръв на бозайниците.

Преди прилепите са избягвали контакт с хората и никога не са се опитвали да ги атакуват, но очевидно, днес положението се е влошило до такава степен, че им се е наложило да да го правят, за да оцелеят. Според учените, популацията на дивите птици може да е намаляла в Националния парк Катимбау толкова много, че вампирите сега са принудени да търсят храна извън парка, нападайки хора, птици и говеда.

Според изследователите такива случаи са опасни, защото прилепите са носители на много опасни заболявания като бяс.

11 ноември 2019 в 00:006140