13 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Прилепите остават един от най-пренебрегваните и неразбрани видове в света

Те са един от най-неразбраните представители на фауната, въпреки че играят важна роля в екосистемата

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юли 2016 в 10:0018310
Снимка: Bat Control, Bat Proofing & Bat Removal

Когато Раджеш Путасвамая (Rajesh Puttaswamaiah), учен и фотограф на дивата природа, започва да заснема прилепи в края на 1990 г.,  не е имал представа какъв точно вид снима. Причината е, че в Индия не е имало нужните документи или изследвания върху летящите бозайници до 2011 г., когато изследователят сам започва да документира животните в новосъздадената Bat Conservation India Trust.

Путасвамая нарича прилепите „пренебрегван вид“, тъй като хората унижощават техните местообитания, без да знаят ключовата им роля за баланса в природата.

Прилепите са едни от най-слабо проучените и фотографирани видове в цял свят. Разбирането на ролята им в нашата екосистема е от решаващо значение за тяхното оцеляване.

Те са един от най-непознатите представители на фауната, въпреки че играят важна роля в екосистемата. Те имат съществено значение за пещерите, горите, а и са отлично средство за борба с вредителите.

Заснемането на прилепи е предизвикателство, заради нощната им природа и живота в труднодостъпни места.

За разлика от птиците, прилепи не са лесни за идентифициране на базата на снимките, освен ако не са снимани от различни ъгли, които показват техните идентификационни признаци. Видът на светлината вътре пещерите също има значение.

В момента големият проблем пред популацията на прилепите в световен мащаб е унищожаване на местообитанията, заради глобалната урбанизация, посочва Раджеш Путасвамая.

Също така, в места като Нагаланд, всяка година десетки прилепи биват избивани в името на ритуали. Разбиването на техните жилища в стари храмове и археологически обекти също продължава да е голям проблем от съществено значение за видовото разнообразие и баланса на живота на нашата планета.

Статията е публикувана в Times of India.