25 май 2020

Проект за търсене на извънземни от доброволци спира дейността си след 21 години

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 март 2020 в 11:5317430

Учени от Университета на Калифорния Бъркли съобщават, че ще спрат да изпращат данни на мрежата си от доброволци, които използват собствените си компютри, за да търсят извънземни от 1999 г. насам.

Проектът [email protected] ще бъде замразен на 31 март според публикация на уебсайта им, която обяснява, че учените са достигнали момент на намаляващи отговори.

"На практика анализирахме всички данни, от които се нуждаем за момента", гласи публикацията.

Учените ще се съсредоточат върху изследването на резултатите, които са получили и написването на научна статия по тях.

Милиони доброволци по света свалят на компютрите си приложението скрийн сейвър на [email protected], за да помогнат с анализа на радиотелескопските данни и търсенето на извънземен интелект (Search for Extraterrestrial Intelligence - SETI) според екипа на проекта.

Учените търсят радиосигнали с по-тясна широчина на вълните идващи от космоса, които не са срещани в природата. Това изисква огромна компютърна мощ, така че програмата фрагментира данните на части, които могат да бъдат обработени от обикновен потребителски компютър. Тъй като програмата е скрийн сейвър, тя работи когато доброволците не използват машината си. Така се създава огромен виртуален суперкомпютър, обясняват от екипа.

"Надяваме се, че други астрономи от Университета на Калифорния Бъркли ще имат полза от големите изчислителни способности на [email protected] за търсенето на извънземен интелект или свързани с него области като космологията или изследването на пулсарите", се съобщава в публикацията.

Екипът благодари на доброволците за 20-те години помощ и споделя, че уебсайта [email protected] и панела за съобщения ще продължи да функционира. Това, което не се съобщава обаче, е дали са открили някакъв извънземен живот.

Източник: CNN - For 21 years, millions of people helped a university search for alien life. Now it's time to analyze the results