15 август 2020

Психеделични снимки на Плутон изпрати New Horizons

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 ноември 2015 в 12:38 33310
Снимка: NASA/JHUAPL/SwRI

Ярко и леко кошмарно изображение на Плутон е съставено от учени от екипа на New Horizons на базата на изпратените от него данни за структурата и химичния състав на повърхността на планетата джудже.

Снимката е публикувана на сайта на НАСА.

Това изображение е получено в деня на срещата на сондата на New Horizons с Плутон на 14 юли на разстояние от 35 000 километра от повърхността на планетата-джудже.

За изготвянето му са използвани данни от цветната камера и спектрограф MVIC, както и висококачествени черно-бели снимки на Плутон от камерата Ralph, използвайки техника, наречена анализ на основните компоненти (principal component analysis), за да се подчертаят много фините цветови разлики между отделни области на Плутон.

Източник: NASA/JHUAPL/SwRI

Това изображение е представено от Уил Грънди (Will Grundy) от научния екип на New Horizons на 9 ноември на годишната среща на Американското астрономическо общество.

По време на сближаването с Плутон са водени наблюдения със седем научни инструмента, с които е оборудвана сондата. Апаратът направил около 150 измервания, включително за състава, геологията, температурата на повърхността, релефа и др. Получените досега данни от сондата са все още малка част от събраните, които ще стигнат до Земята в следващите месеци.