24 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Птиче е заключено в кехлибар за 99 милиона години (галерия)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 юни 2017 в 05:4875170

В парче кехлибар на възраст 99 милиона години са открити останките на малкото на древна птица, престояло във вкаменената смола от времето на динозаврите, съобщава за откритието National Geographic.

Резултатите от изследването са публикувани в списание Gondwana Research.

Птичето е намерено в залежи на кехлибар в северната част на Мианмар през 2014 година. В началото учените забелязват само краката, но с помощта на компютърна томография се вижда, че в находката има много повече.

В образеца, дълъг 9 сантиметра, се е запазила половината от тялото, включително главата, крилата, кожата, пера и един крак. Цветът на перата варира от бяло и кафяво до тъмно сиво. Биолозите са нарекли пилето Белоне - бирманското наименование на малка чучулига.

Птичето принадлежи на група птици, наречена Enantiornithes. Тя е доминирала през периода Креда, но е изчезнала заедно с динозаврите преди около 65 милиона години.

Според изследователите пилето е живяло няколко дни след раждането си, а след това е било покрито с лепкава смола и буквално замръзнало във времето. Ако се съди по структурата на перата, то вече е знаело да лети.