19 септември 2018
  •  Говорят медиците

Публикуван е официален доклад за безопасността на ГМО от Американската академия на науките

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 май 2016 в 15:5635504

Националната академия на науките, технологиите и медицината на САЩ публикува доклад относно генетично модифицираните (ГМ) селскостопански култури. Основната идея на доклада е, че продуктите от ГМ културите не само не са вредни, но може и да са полезни за хората.

С доклада, изнасящ резултатите от специално създадена комисия, може да се запознаете тук.

Комисията е изследвала наличната литература по този въпрос, анкетирани са 80 експерта от различни области, анализирани са повече от 900 научни статии и повече от 700 коментара на представители на обществеността. Документът е рецензиран от 26 независими експерта. Всички използвани материали, съставящи основата на доказателства, са поместени на специално създаден сайт.

В доклада се казва, че понастоящем се използват два вида генетично модифицирани култури:

• устойчиви на насекоми (те съдържат гените на бактерията Bacillus Thuringiensis) и
  • устойчиви на хербицидите, унищожаващи плевелите.

Повечето от тези модификации се прилагат за соята, царевицата и памука - повече от 90% от тези култури, отглеждани в САЩ, съдържа такива гени за устойчивост.

Събраните за 20 години използване на генетично модифицирани култури доказват липсата на големи последици за човешкото здраве и животновъдство. Дългосрочните епидемиологични показатели, изследвани от комисията, показват, че няма увеличение на случаите на рак и други болести. Допълнителна полза е, че зърнените продукти, устойчиви на насекоми, се третират с по-малко инсектициди.

ГМ-култури и от двата вида дават по-високи добиви и съответно, доходи. В редки случаи, добавените гени, както и собствените гени хоризонтално се прехвърлят на съседни растения, но никакви вреди не е са били открити.

В доклада също така се казва, че правното регулиране на използването на генетично модифицирани култури се различава значително в различните страни, тъй като отразява местните социални, политически, правни и културни различия, които затрудняват международната търговия. Освен това, съвременните технологии размиват разликите между традиционна селекция и генетична модификация. Поради това, комисията препоръчва да се проверяват за безопасност, включително с геномен анализ, не само ГМ-културите, а и всички нови сортове растения.

Етикети:GMOГМО

Разбирам български госпожице. Явно не владеете английски, щом ми отговаряте на български(вашата логика). Това е израз, ако сте чувала.
Това не е независим и обективен доклад, а корпоративна поръчка, чак мяза на комунистическа пропаганда!
Това вие би трябвало да знаете, но въпреки това публикувате...

Не се и съмнавам, че ГМО културата може да се насочи в посока, чиято цел да е здравето на хората, НО съм сигурен, че това не е в приоритетите на Monsanto! За корпорацията са важни отчетите... Това вие също би трябвало да знаете!
As I said... BULLSHIT!
Поздрав от бивш служител на Cargill.
Izalina
19.05 2016 в 11:00 3
Науката доказано се развива с времето. Не вярвам работещите по ГМ да са предмет на всякакви атаки с години и да не правят всичко по силите си за отстраняване на потенциални или реални вреди и опасности от предните си разработки.
В края на краищата не вярвам и в конспирацията създаването на ГМО да има за цел изтребление, а напротив.
Господине, явно не владеете български и нещо не сте разбрал. Ние предаваме изводите от доклада на Американската академия на науките. Това не е журналистическа позиция, нито наше изследване, а предаване на новина със коректно позоваване с активни линкове. А дали изводите Ви харесват или не, е друг въпрос.
This isn't journalism...