25 март 2019
  •  Говорят медиците

Публикувано е видео за кацането на китайския апарат на обратната страна на Луната

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 януари 2019 в 15:2535710

Китайската национална космическа агенция публикува видеозапис за кацането на апарата Чанг'Ъ-4 на обратната страна на Луната.

Апаратът се приземи на естествения спътник на Земята на 3 януари, превръщайки се в първия космически кораб, който каца на това полукълбо на сателита ни, която никога не се вижда от нашата планета.

Мисията си е поставила за решаване немалко задачи.

Апаратът трябва да направи снимки на Луната. Освен това, китайските учени възнамеряват да проведат нискочестотни радиоастрономически проучвания като се възползват от липсата на интерференция в далечната страна на Луната. Учените ще събират данни за геоложката структура на Луната, за състава на лунната почва. Сондата ще проведе експеримент за възможността за отглеждане на растения в условията на ниска гравитация. Апаратът също ще се опита да намери вода на Луната.

Успешното приземяване е било осъществено в кратера Карман на 3 януари в 10.26 ч. местно време (4.26 ч. българско). В 18:22, луноходът Юйту напусна спускаемия модул, оборудван с панорамна камера, радар, спектрометър за изследване на състава на почвата и екзосферата на Луната и анализатор на неутрални атоми.

Обратната страна на Луната почти не е изследвана, а комуникацията с нея е трудна, защото винаги е обърната в противоположна на Земята посока. Районът от близката страна има много равни терени, на които може да се кацне, докато далечната й страна е неравна и планинска.