24 април 2017
  •  Говорят медиците

Разпространението на рака в организма е намалено с 75%

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 януари 2017 в 12:0543640

Смъртоносното разпространение на рака в организма е било намалено с 3/4 след опити с животни, съобщава ВВС.

Изследването е публикувано в Nature.

Туморите могат да се "засяват" навсякъде по тялото и това е причината за смърт в 90% от случаите на раковоболни. Изследване върху мишки показва вид промяна в имунната система, която забавя разпространението на рака на кожата към белите дробове.

От благотворителната организация за изследване на рака Cancer Research UK заявиха, че тези изследвания дават нов поглед върху това как се разпространяват туморите и може да доведе до нови методи за лечение.

Разпространенията на рака, известни като метастази, е борба между бързо мутиращия рак и останалата част от тялото. Екипът на Института Сангър (Sanger Institute) в Кеймбридж се опитва да разбере как и защо се разпространяват туморите в тялото.

Изследователите създадоха 810 двойки от генетично модифицирани лабораторни мишки, за да открият кои секции от ДНК-то им се съпротивляват на разпространението на метастазите. Животните са били инжектирани с меланоми (рак на кожата) и екипа отчел броят тумори, образувани в белия дроб.

Този експеримент е помогнал да открият 23 участъци в ДНК, които помагат или пречат на рака да се разпространява в тялото. Много от тях са свързани с имунната система.

Genome-wide in vivo screen identifies novel host regulators of metastatic colonization /Nature , 2017

Въздействието само върху един ген, наричан Spns2, помага за намаляването с три четвърти разпространението на метастази към белите дробове.