18 юни 2018
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Разработиха евтин метод за производство на въглероден диоксид от въздуха

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 юни 2018 в 08:4533292

В Канада разработиха технология за производство на въглероден диоксид от атмосферата.

Цената за извличане на тон газ няма да надхвърли 232 долара, а въглеродният диоксид може да се превърне в основа за създаване на гориво.

Специалистите на канадската компания Carbon Engineering разработиха метод за получаване на въглероден диоксид директно от атмосферата чрез цикъл химични реакции. Според създателите на технологията тя се отличава с ниските си разходи в сравнение с други методи.

Описанието на процеса е публикувано в списание Joule.

Вече съществуват няколко метода за получаване на гориво от въглероден диоксид. Например инженерите от MIT предлагат специална мембрана, което позволява да се получи кислород и газова смес с висока концентрация на въглероден окис. Тази смес може да се използва като гориво и в чист вид или в смес с водород. Може да послужи в химическата промишленост за производство на метан, метанол и други горива.

Методът, предложен от канадските инженери, не е първият в тази област, има много начини да се получи CO2 от атмосферата. Повечето от тези технологии обаче са скъпи - според различни оценки разходите за получаване на тон газ могат да варират от 600 до 1000 долара. Представителите на Carbon Engineering твърдят, че произведеният по тяхната технология газ ще струва от 94 до  232 долара на тон.

Авторите предлагат нов метод за събиране на въздух, наситен с въглероден диоксид, с помощта на специална конструкция, подобна на охладителна кула (охладителни кули). Въздухът се изпомпва чрез вентилатори и взаимодейства с алкален разтвор. Получената течност се замразява и след това постепенно се нагрява, с което се постига консистенция на гъста суспензия. Субстанцията преминава през цикъл от химични реакции, взаимодейства с гасена вар, след което се отделя въглероден диоксид. Той може да се използва при производството на бензин и дизелово гориво.

Цикъл на реакциите за производство на газа. Joule

Наистина, канадските инженери признават, че като се вземат предвид всички разходи за добив, такова гориво ще бъде по-скъпо от обикновения бензин.

Но все пак производителите му ще могат да се конкурират с компаниите, които получават гориво по стандартни методи, тъй като в цената на "обикновения" бензин са заложени високи екологични данъци, а техният дял ще продължи да се увеличава. Carbon Engineering вече изпробва технологията в малко съоръжение в Британска Колумбия. Ако компанията успее да намери спонсори, инженерите планират да построят голям завод за добив на CO2, работещ с новата технология не по-късно от 2021 г.


+ 2
- 1
Мога да продължа да ги храня тия.

Разлагането на калциевия карбонат е прецизирано през въпросните 2-3 хиляди години строителство (особено в последните десетилетия) и интрига с ефективността няма. Въглеродните емисии от нужната за тая работа енергия са сведени до около половин тон за тон отделен въглероден диоксид от варовика.

Освен ако не са измислили нова варова пещ, в който случай повече въглеродни емисии ще спестят ако я внедрят направо в производството на строителни материали.

А пък колко вода ще отива за тая щуротия, не е истина направо. Повечето ще се изпарява, за което още енергия.

Изобщо, като се сметне колко енергия ще трябва само за да съберем въглеродния диоксид (преди въобще да сме тръгнали да го правим на гориво) ще стане дявол на магаре.

И защо всичкото това трябва да е директно срещу въздуха където има впечатляващо малко въглероден диоксид? Не може ли да се вземат изгорелите газове от някаква индустрия, където вместо 40ppm има 10-25% въглероден диоксид?
+ 1
- 1
Я да видим кой е усвоил грант без да свърши работа? Схемата така начертана е съставена с познания от 6-7 клас и то без много да се внимава.

Първо за какво ИЗОБЩО служи първото кръгче? Въглеродният диоксид от въздуха съвсем охотно реагира директно с калциевия хидроксид. Проверено в строителството от 2-3 хилядолетия насам. Ако го махнем махаме наведнъж поне 3 проблема:
1. Увличането на мъгла разтвор калиев хидроксид от кулата на реактора. Този разтвор малце токсичен ще дойде за околната среда и корозивен за техниката. Ще трябва да се улавя.
2. Разделянето на утайката калциев карбонат от разтвора с калиевия хидроксид - то ще са едни безкрайни утаителни басейни (тая утайка е впечатляващо фина и няма да се утаява чевръсто). Тук грубо приемаме че реакцията се води при недостиг на калциев хидроксид, иначе ще получим утайки в кулата.
3. Сушенето на въпросната утайка ще е много по-лесно ако няма остатък калиев хидроксид в нея.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.