19 септември 2020

Роскосмос: Вторият етап на "ExoMars" се отлага за 2020 година

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 май 2016 в 09:08 25080
Trace Gas Orbiter, Schiaparelli и марсоходът на ExoMars. Снимка: ESA

Вторият етап на мисията "ExoMars" се отлага за 2020 г., съобщи официалният сайт на държавната корпорация Роскосмос.

Първият етап на международната мисия започна на 14 март 2016 г. от Байконур със успешното изстрелване на ракетата носител "Протон-М". Тя изведе в космоса на космическия апарат "ExoMars", включващ орбиталния модул TGO (Trace Gas Orbiter) и спускаемия апарат Schiaparelli (Скиапарели). В космическата сонда Trace Gas Orbiter ще се използва и българска апаратура "Люлин-МО", създадена от Института за космически изследвания и технологии (ИКИТ) към БАН. Апаратурата "Люлин-МО" ще изследва космическата радиация.

Космическият апарат "ExoMars" ще достигне Марс през октомври 2016.

Втората фаза планира на Червената планета да се спусне марсоход и повърхностна научна платформа. Стартът на този етап на мисията бе оповестен за 2018 г..

Но окончателният доклад на международната експертна група Tiger Team, представен по време на среща в Москва, показва, че предвид възможните забавяния на взаимните руско-европейските доставки на оборудване и работата на подизпълнителите, вторият етап на мисията "ExoMars" ще стартира през 2020.

Ръководителите на Роскосмос и ЕКА - Игор Комаров и Ян Вернер - потвърдиха съвместното си решение да определят продължението на мисията за 2020 г.

Етикети:ExoMarsкосмос