23 януари 2020
  •  Говорят медиците

Руски учени издирват полярна мечка с надпис "Т-34" (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 декември 2019 в 11:1424230
Снимка: Сергей Каври

Видеоклип на полярна мечка, разхождаща се с надпис с големи черни букви "Т-34", изпълващ цялата й дясна страна - името на емблематичния съветски танк - стана много популярен в руските социални мрежи.

Неуместната шега може да стане смъртоносна за хищника, който вече е твърде видим както за плячката, така и за бракониерите.

Видеото е качено в група на WhatsApp на местното население на Чукотка, обяснява Сергей Каври, който е публикувал файла в социалната медия.

Не е ясно кога и къде точно е направен видеоклипът.

От чата на камерата се разбира, че двамата мъже, които заснемат полярната мечка, никога не са се натъквали на нещо подобно.

„Защо е толкова мръсна?“, пита един от тях в началото на записа.

„Петниста мечка?“, отговаря другият, преди да разбере, че това е надпис.

По-нататък записът е заглушен от звуков сигнал заради нецензурните изрази.

Черният надпис най-вероятно ще доведе до затруднения за мечката в лова, обяснява Анатолий Кочнев, старши изследовател в лабораторията по екология на бозайниците в Института по биологични проблеми на Севера. Специалистите се надяват, че боята ще се отмие, докато животното плува.

"Тази година в Нова земя имаше проблеми с мечките, може би са взели мерки за тази зима -  капани, обездвижване и тъй като това не се прави от учени, може да са били „шегаджии“. Би могло тогава да е станало", продължава биологът.

„Предадох случая на Северцов, изследовател от Института по екология и еволюция на Севера и природния резерват „Врангел“ в Чукотка“, разказва Кочнев пред агенция „Риа Новости“.

Той заяви още, че отчетливото изписване подсказва, че мечката трябва да е била упокоена дълго време.

Източник: Russian scientists search for polar bear with black 'T-34' sprayed on its side, Siberian Times