16 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Руските експерти не са единодушни за възможността от падане на фрагменти от "Прогрес"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 май 2015 в 13:0616630
Снимка: EPA/NASA/JPL-Caltech/T. Pyle

Огнеупорните титаниеви и стоманените сачмени цилиндри от транспортния космически кораб "Прогрес М-27М" не може да изгорят в плътните слоеве на атмосферата на Земята и да стигнат до повърхността на планетата е заявил източник от космическата промишленост пред ТАСС.

Според специалиста, цилиндрите от този вид, които покриват тялото на ракетата за повече от дузина. Те съдържат окислител, гориво, вода, кислород и други газове.

Вероятността фрагменти от товарния кораб да достигнат Земята е малка, според други експерти. "Не си спомням някой да е имал претенции за това, че са паднали части от руските "Прогрес", а аз работя в продължение на много години", е казал пред РИА Новости източник от ракетно-космическата промишленост.

Както по-рано, на 29 април, съобщи Роскосмос, с конструкцията на товарния кораб " са се показали признаци на течове в задвижващата система". Това означава, че на кораба не би трябва да са останали значителни количества гориво и той няма да се взриви при влизане в атмосферата.

Стартът на космическия кораб "Прогрес М-27М" стана на 28 април с помощта на ракетата "Союз-2.1а". Товарният кораб е бил за кратко на орбита и започнал да се движи неуправляемо. За изясняване на причините за инцидента е създадена специална комисия, която до 13 май трябва да обявяви резултатите от своето разследване.

Снимка: Роскосмос