20 август 2019
  •  Говорят медиците

САЩ и Русия може да се обединят за изследване на Венера

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 април 2016 в 16:2538841

Съвместна мисия на Русия и САЩ за комплексно изследване на атмосферата и повърхността на Венера може да стартира между 2025 и 2028 година, казва директорът на Института за космически изследвания към Руската академия на науките (РАН) Лев Зельонъй (Лев Зелёный), цитиран от ТАСС.

По думите му между руските учени и колегите им от НАСА преди още няколко години е започнато обсъждане на възможността за съвместна експедиция на Венера.

Според директорът се планира мисията да включва изграждането станция за приземяване на втората планета от слънцето, изследване на нейната атмосфера, на динамиката на ветровете, изследване на повърхността. "Ако тази мисия се реализира или като държавна, или като съвместна, то това ще стане чак извън границите на сегашното десетилетие 2016-2025, а по-скоро между 2025 и 2028 година", казва Зельонъй.

Все още се обсъжда по какъв начин ще участва американската страна. Възможно е тя да разработи и монтира допълнителни прибори за изучаване на атмосферата на планетата, както и взаимодействието на Венера с потоците слънчева плазма в нейната орбита.

"Ние планираме да изследваме и атмосферата, и повърхността, защото ще имаме и станция за приземяване. Американските колеги ще се съсредоточат повече върху атмосферата", обяснява директорът на института.

По думите му бюджетът за проекта все още не е обсъждан. Към дадения момент участниците в него са заети с формулирането на научните задачи и с избора на технически средства за тяхното изпълнение.

До началото на космическата ера (4 октомври 1957 г.) се смяташе, че Верена има много общо със Земята. Изследвания на втората планета от слънцето показаха обаче, че на нея налягането е 100 пъти по-високо, а температурата е около 700° C.

Освен това на Венера се наблюдава и силен парников ефект, а в атмосферата се съдържа облак от сярна киселина. "Човек едва ли когато и да било ще долети, за съжаление", обобщава Зельонъй.

Танг