27 юни 2019
  •  Говорят медиците

САЩ искат да изпратят астронавти на южния полюс на Луната през 2024 година

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 март 2019 в 12:009260
Американският вицепрезидент Майк Пенс насърчи НАСА да изпрати астронавти на Луната до 2024 година. Снимка: NASA

Американският вицепрезидент Майк Пенс обяви, че президентът Доналд Тръмп иска НАСА да изпрати астронавти на Луната до 2024 г.

"Първата жена и следващият мъж на Луната ще бъдат американски астронавти, изпратени с американски ракети от американска земя", заяви той на среща на Националния съвет по космически изследвания в Хантсвил, Алабама.

Срещата се проведе в Американския космически и ракетен център, обектът, където се осъществява по-голямата част от изграждането на отдавна обещаната Space Launch System (SLS). SLS се предвижда да бъде най-голямата ракета, която някога е била построена, но от години страда от закъснения и преразходи, съобщава  NewScientist.

Пенс заяви, че графикът за завършване на SLS трябва да бъде ускорен, но също така не изключва възможността за използване на ракети, построени от частна компания за космически полети за лунната мисия.

„Не сме ангажирани с нито един изпълнител. Ако настоящите ни изпълнители не могат да постигнат тази цел, тогава ще намерим такива, които могат”, отбелязва вицепремиерът. „И ако частните ракети са единственият начин да се изпратят американски астронавти на Луната през следващите пет години, тогава ще стане с частни ракети”

Той също така заяви, че Националният съвет по космически изследвания ще препоръча на американските астронавти да кацнат на южния полюс на Луната, за който е известно, че е има воден лед. Той добави, че бъдещите американски мисии ще могат да използват ядрена енергия за извличане на вода от южните кратери на Луната, както и за добив на кислород от лунните скали за зареждане на космическите кораби.