22 май 2018
  •  Говорят медиците
Какво чувате, когато слушате аудиоклипа Яни/Лоръл?
Яни
Лоръл
Нито Лоръл, нито Яни
И двете!
резултати

SETI започна да търси извънземни на звездата KIC 8462852

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 октомври 2015 в 16:4435291
Allen Telescope Array - ATA. Снимка: SETI Institute

Наскоро планетарни учени откриха необясними промени в яркостта на звездата KIC 8462852. Институтът SETI е започнал да търси  признаци за дейността на напреднала извънземна цивилизация.

Преди дни съобщихме, че космическият телескоп Кеплер е открил необичайна промяна в светимостта на звездата KIC 8462852. Една от хипотезите е, че този феномен може да е причинен от изкуствена мегаструктура от типа на сферата на Дайсън.

Астрономите от института SETI са насочили усилията си да уловят сигнали, идващи от района на KIC 8462852, звезда, която се намира на 1500 светлинни години от Земята. За тази цел се използват Allen Telescope Array (ATA), система за радиочинии на около 500 км североизточно от Сан Франциско.

"Да, ние наблюдаваме тази звезда с помощта на телескопа (Allen Telescope Array - ATA). Но ние трябва да помним уроците на миналото и да не прекаляваме с ентусиазма. Те ни подсказват, че ще намерим обяснение за този феномен, който няма да включва клингонци и други извънземни" - коментира Сет Шостак (Seth Shostak), ръководител на проекта в Института за търсене на извънземен разум SETI в Маунтин Вю пред Space.com.

Като пример астрономът дава пулсарите - космически обекти, които периодично излъчват тесни снопове радиовълни. След откриването им през 60-те години на миналия век, някои астрономи мислеха, че са знак от извънземни цивилизации, но бързо стана ясно, че са просто неутронни звезди.

Дори ако учените намерят рационално обяснение за подобно поведение, KIC 8462852 далеч не е единствената следа, която Шостак и колегите му ще се проследят в следващите години.

"Почти няма значение - накъдето и да насочите телескопа - има планети навсякъде", коментира Шостак.

Огнян 19.10 2015 в 20:41 1
Обяснението може да е просто извънземна разумна раса се самоунищожава с невероятно количество ядрени оръжия. Така че това е още един начин да открием "разумен" живот. Където яко гърмят атомни бомби - със сигурност е ималО разумен живот и то технологичен.