13 декември 2018
  •  Говорят медиците

Секретната американска совалка Х-37В ще лети отново следващия месец

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 април 2015 в 15:1630560
Снимка: NASA/Boeing

Стартирането на безпилотния X-37B космически апарат, наподобяващ малка совалка, на Военновъздушните сили на САЩ е насрочено за 20 май, когато ракетата носител "Атлас 5" ще бъде изстреляна от площадката SLC-42 на военната база в Кейп Канаверал за четвъртата си тайна мисия.

Естествено, това е секретна мисия и полезния товар и действията на X-37B по време на полета остават класифицирана информация. Но представители на военновъздушните сили дават все пак някаква информация за предстоящата мисия.

"Изследователската лаборатория на ВВС (AFRL), Центърът за ракетни и космически системи ВВС (Space and Missile Systems Center (SMC)) и Службата на бързо реагиране на ВВС на САЩ (Air Force Rapid Capabilities Office (AFRCO)) по време на четвъртата мисия ще изследват експерименталната система за задвижване на X-37B", - казва капитан Крис Хойлер (Chris Hoyler).

"AFRCO също така ще напълни борда на космическия апарат с материали на НАСА, за да проучи здравината на различните материали в космоса". - добавя Хойлер.

Военновъздушните сили на САЩ притежават два X-37B. И двата са построени от НАСА, в сътрудничество с Boeing. Те работят захранвани със слънчева енергия, дълги са 8.8 м и имат 2.9 м височина, с размах на крилата 4.6 м и товарно отделение с размерите на пикап. Стартирането на X-37B става вертикално на ракета-носител или хоризонтално от писта.

Един от двата кораба X-37B е участвал в първата и третата мисии, наречени като OTV-1 и OTV-3, съответно (OTV е съкратено Orbital Test Vehicle). Вторият космически кораб е участвал във втората мисия OTV-2. Представители на Военновъздушните сили на САЩ не уточняват кой от апаратите ще участва в предстоящата мисия.

OTV-1 стартира през април 2010 г. и се приземява през декември същата година, след като прекарва 225 дена в орбита. OTV-2 стартира през март 2011 г. и лети около Земята 469 дена, каца през юни 2012 година. OTV-3 стартира през декември 2012 г. и остава в орбита за рекордните 675 дни, приземявайки се през октомври 2014 година.

Представителите на Военновъздушните сили на САЩ не уточняват колко време ще бъде на орбита OTV-4.

Секретността на X-37B и полезния товар предизвикват предположения, че космическите апарати може да бъдат един вид космически оръжия. Но представителите на Военновъздушните сили на САЩ не веднъж отричат тези догадки.

10 декември 2018 в 10:454954