17 декември 2018
  •  Говорят медиците

Шоколадът и виното имат противовирусни свойства (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 март 2018 в 12:2123300
Червено вино и шоколад ще ви предпазят от някои вируси. Снимка: Dayton Art Institute

Това, което може да спре някои вируси да разболяват хората, може би се крие в червеното вино и шоколада, но това не означава, че ако се тъпчем с бонбони и вино, всичко ще ни бъде наред, твърдят изследователите от Университета на Канзас, цитирани от MedialXpress.

Учените откриват, че шоколадът и червеното вино съдържат съставка, която има мощен антивирусен ефект.

Резултатите от изследването са публикувани в списание Frontiers in Microbiology.

"Ресвератролът е естествено съединение, което се среща в много растения като грозде, какаови зърна, фъстъци и боровинки. Нашето ново проучване установи, че високите концентрации на ресвератрол - по-високи от всичко, което може да се открие в храната, естествено предотвратява възпроизвеждането на вирусите в човешките клетки", заяви Шуай Као (Shuai Cao), един от авторите на изследването.

В хода на проучването учените добавят ресвератрол с различна интензивност към човешки клетъчни култури, инфектирани с вирус, братовчед на силно опасния вирус, който причинява едрата шарка. В резултат на това бе установено, че високото съдържание на ресвераттол не позволява вирусите да се размножават в ранните стадии на инфекцията.

Подобен ефект е демонстриран по време на експерименти с маймуни, заразени с едра шарка.

Ресвератролът е естествен антиоксидант. С неговата помощ растенията се предпазват от гъбички и бактерии.

10 декември 2018 в 10:454993