16 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Ще се преподава физика по "Interstellar"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 юни 2015 в 14:1729560

Учените препоръчват да се показва филма "Interstellar" в часовете по физика в средните училища.

Филмът е получил похвала за достъпното си обяснение на Общата теория на относителността, както и за високата си научна точност в показването на червеевите дупки. Статии за образователната стойност на "Interstellar" излязоха в списания American Journal of Physics и Classical and Quantum Gravity, съобщава BBC News.

Научен ръководител (както и ко-изпълнителен продуцент) на филма е известният теоретичен физик Кип Торн (Kip Thorne) от Калифорния технологичен институт. Той е включил във филма максимално научни факти, за да вдъхнови новото поколение за завладяване на космоса.

"Всички физични явления във филма са били подложени на внимателен анализ. Експертите са на единно мнение за научната точност на показаните факти. Тази статия е предназначена да убеди учителите на физиката, да покажат "Interstellar" в класните стаи, за да обяснят на учениците Общата теория на относителността"- отбелязват авторите на статията за ВВС.

При създаването на компютърната графика на филма за свръхмасивната черна дупка и червеевата дупка, свързваща Слънчевата система с друга галактика, са използвани физични уравнения. Компанията Double Negative, занимаваща се със специалните ефекти, е разработила нов софтуер, който дава възможност да се изчисли колко светлина преминава през изкривеното пространството около черната дупка.

За да станат създателите на холивудските филми по-внимателни в отразяването на научни факти е създаден проект на Националната академия на науките на Съединените щати за "Обмен на информация между науката и развлекателната индустрия" (Science and Entertainment Exchange), в рамките на който учените консултират режисьори и продуценти дори на нискобюджетните филми.

Авокадото не е веганско!