21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Силен вятър попречи на втория опит за изстрелване на кораба Cygnus към МКС

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 декември 2015 в 10:3010790
Безпилотният транспортен кораб Cygnus преди старта. Снимка: NASA/Cygnus, Orbital ATK

И вторият опит да стартира ракетата Atlas V с товарния космически кораб Cygnus от Кейп Канаверал се провали. Определена е нова дата.

Заради силния вятър излитането се отлага за трети път, след което прозорецът за изстрелване се затваря.

Екипът, отговарящ за старта, определи нова дата за излитане - събота, 5 декември - в 17:10 EST (6 декември 00:10 българско време). Предаването на NASA TV ще започне в 23:00 в събота и може да го наблюдавате тук:

От метеорологичната служба на НАСА уточняват, че прогнозата за времето в момента показва 30% процента вероятност за приемливи условия за старта. Ракетата Atlas V и товарния космически кораб Cygnus ще останат на стартовата площадка, готови за излитане с около 5 тона товар за Международната космическа станция.

Преди това НАСА беше насрочила старта на Atlas V на 4 декември, но заради лошото време, излитането беше отложено. Предишният опит на Cygnus да стигне до МКС през октомври 2014 завърши с неуспех - ракетата носител Antares избухна няколко секунди след старта.