16 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Слънчевата сонда на НАСА предаде първите си снимки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 септември 2018 в 10:1421830
Дясната страна на това изображение е от вътрешния телескоп на WISPR и има зрително поле от 40 градуса, а десният му ръб е 58,5 градуса от центъра на Слънцето. Лявата страна на изображението е от външния телескоп на WISPR, който има 58-градусово зрително поле и се простира на около 160 градуса от Слънцето. Има паралакс от около 13 градуса на видимата позиция на Слънцето, гледана от Земята и от Parker Solar Probe. Кредит: NASA/Naval Research Laboratory/Parker Solar Probe

След малко повече от месец от мисията си сондата на НАСА Parker Solar Probe изпрати първите снимки от всеки от четирите си комплекта инструменти.

Тези ранни наблюдения - макар че все още не са пример за очакваните важни научни наблюдения на сондата Parker Solar Probe, която ще се доближи до Слънцето - показват, че всеки от инструментите работи добре, подчертава в сайта си агенцията.

Снимките са направени на разстояние около 6 милиона километра на 9 септември, когато сондата включва инструмента си Wide-field Imager for Solar Probe (WISPR).

С помощта на този инструмент сондата ще трябва по-късно да получи изображения на слънчевата корона и вътрешната хелиосфера.

WISPR се състои от две камери. Дясната страна на изображението е от вътрешния телескоп на WISPR и има зрително поле от 40 градуса, а десният му ръб е 58,5 градуса от центъра на Слънцето. Лявата страна на изображението е от външния телескоп на WISPR, който има 58-градусово зрително поле и се простира на около 160 градуса от Слънцето. Има паралакс от около 13 градуса на видимата позиция на Слънцето, гледана от Земята и от Parker Solar Probe.

На лявата снимка може да видите Млечния път. Яркият обект вдясно от центъра на изображението е Юпитер. Най-ярката звезда на снимката е Антарес, която се намира в съзвездието на Скорпион.

Сондата Parker Solar Probe е оборудвана с огромен термичен екран, изработен от специален материал от въглеродни влакна, отразяващ 99% от светлината и топлината. Дебелината му е 11 сантиметра, а дължината и ширината достигат няколко метра.

Предполага се, че тялото на сондата ще бъде загрято до температури около 1500 градуса по Келвин и ще бъде изложено на радиационен поток превишаващ радиационния фон на Земята почти 500 пъти.

Авокадото не е веганско!