20 август 2019
  •  Говорят медиците

Слънчевият платноход LightSail бе тестван успешно и изгоря в атмосферата (видео)

Какви са задачите на следващия проект Prox-1, който ще изведе LightSail в космоса през 2016

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 юни 2015 в 10:3623530

Експерименталното слънчево платно LightSail  на Планетарното общество (Planetary Society) навлезе в земната атмосфера, завършвайки успешно тестовия си полет, проправящ път за по-амбициозни мисии през 2016 г.

Прототипът слънчево платно LightSail-A бе изстрелян в космоса на 20 май от борда на ракетата носител Atlas V, от който бе също пуснат на орбита секретния космически кораб на американските ВВС X-37B.

LightSail бе опакован в малкия спътник Cubesat и разгърна блестящото си слънчево платно на 7 юни.

Мисията на прототипа LightSail приключи успешно. След 25-дневен престой в ниска околоземна орбита апаратът изгоря в земната атмосфера.

Снимката на слънчевия "платноход", която се вижда по-горе, направена на 9 юни, потвърждава, че основната цел на мисията - да се разгърне платното - е постигната успешно.

Следващия тестов полет на LightSail е насрочен за втората половина на 2016. По предварителни сведения през септември 2016 LightSail-B ще бъде изпратен в космоса с ракетата носител Falcon на компанията SpaceX.

При следващата мисия LightSail ще бъде поставен в Prox-1 - миниатюрен спътник, проектиран от Технологичния институт на Джорджия, съобразен с дизайна и задачите на слънчевия платноход.

Мисията Prox-1 ще демонстрира автоматизиран контрол на траекторията на CubeSat. Видеото показва концепцията на проекта.

Prox-1 ще лети в непосредствена близост до LightSail-B, за да се докаже контрола си върху траекторията му с помощта на инфрачервено картографиране. Ще се тества и инoвативна сензорна технология с малък навигационен прибор и малка камера.

Мисия се финансира от Военновъздушните сили на САЩ през университетската програма "Наносателит".