25 септември 2017
  •  Говорят медиците

Слънцето изригна мощно още два пъти от същото място

Избухването идва от същия активен регион, както и тези, регистрирани на 6 септември

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 септември 2017 в 12:2316490

Вчера, 7 септември, се появиха се още две огнища на слънчева активност в същия район като огнищата, регистрирани на 6 септември, съобщава НАСА.

Първото огнище, получило клас М, е регистрирано приблизително в 13:15 часа българско време, а второто, на което е присвоен най-високия клас активност X, е регистрирано в 17:36 часа. Първото изригване е класифицирано от клас M7.3, а второто - X1.3.

Това са четвъртият и петият значителен сигнал от същия активен регион, като серията започна от 4 септември.

Последиците от предишното изригване

Магнитното поле на Земята вече се възстановява от бурното въздействие на тези коронални изхвърляния на маса (coronal mass ejections - CMEs) по време на късните часове на 7 септември. Първият контакт с CME предизвика тежка геомагнитна буря. Тази буря е намаляла, но следващите бури са в разгара си. Слънчевият вятър около нашата планета духа като истинска буря със скорост над 700км/сек, докато се движим през мощното коронално изхвърляне на маса. Периодите на леки до силни геомагнитни бури вероятно ще са на 8 и 9 септември.

На 6 септември Слънцето избухна с най-мощното си изхвърляне на маса през последните 12 години, резултат от сливането на двете най-големи групи слънчеви петна.

Слънчевите изригвания са мощни източници на радиация. Вредната радиация от изригването не може да премине през земната атмосфера, за да се отрази на хората на земята, но когато е достатъчно силна, тя може да наруши атмосферата в слоя, където са на орбита GPS и комуникационните сателити.