06 декември 2021

Слънцето може да унищожи живота на Земята, генерирайки суперизригване

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 декември 2015 в 16:09 84186
Слънцето изглежда сякаш, че може да произведе суперизригване. Снимка: Warwick / Ronald Warmington

Планетолози са установили, че нашето Слънце може да генерира също като звездата KIC 9655129 от съзвездието Лебед, суперизригване и също като нея да унищожи живота на съседните планети, в т.ч. и на Земята.

Но вероятността за Апокалипсис заради слънчево изригване е незначителна, съобщава phys.org.

За новото откритие на астрономи от Университета на Уоруик съобщава списание Astrophysical Journal Letters.

Изследователите са намерили подобна на Слънцето звезда с помощта на космическия телескоп на НАСА Кеплер. Тя произвежда суперизригвания, които са хиляди пъти по-мощни от тези, регистрирани някога на Слънцето и често се наблюдават при някои звезди. Тези суперизригвания се пораждат по същия начин, както и обикновените на нашето Слънце.

Това, според учените, е доказателство, че Слънцето може теоретично да генерира същите суперизригвания, способни да унищожат и живота на Земята.

"Ако се случат същите суперизригвания на Слънцето, това ще има опустошителни последици за живота на Земята, GPS и радиокомуникационните системи ще прекъснат работа. Може също така да се очакват мащабни прекъсвания на електрозахранването. За щастие, условията, необходими за появата на суперизригвания, са малко вероятни за Слънцето" - заяви съавторът на проучването Хлои Пъг(Chloë Pugh).

поп Дръвчо 04.12 2015 в 18:39 6
Всъщност и двете твърдения са верни. Слънцето може да изригне така че да отнесе атмосферата от Земята. За наш късмет такива мощни изригвания се случват крайно рядко и още по-рядко - в равнината на земната орбита. Слънцето по принцип киха откъм "умерените си пояси", а гледана откъм него Земята хич не е лесна за уцелване. Но пък по-слаба електормагнитна буря която да ни ликвидира електроснабдяването и комуникациите (такива каквито ги имаме сега) е способно да ни сервира веднъж на 100-300 години.

Имаме късмета да живеем до рядко спокойна звезда с доволно слаб и равномерен звезден вятър и почти незабележими промени в светимостта както в кратък, така и в дългосрочен план. Мощността която получаваме се променя в хода на циклите му с някакви дребни проценти, а от възникването на живота до сега - сигурно с под 20%. И за няколко милиарда години не ни е издухало атмосферата. Абе, разбрана твар. Не като някои други.
н.о. 04.12 2015 в 00:53 5
Uranus, моля кажете от къде е "копирана" статията?
А също и кое друго научно-популярно издание като нас дава източник с конкретен линк.
Uranus 04.12 2015 в 00:46 4
Наука Оффнюз копира журналистска статия вместо да се порови малко в проучването. Имаме кликбейт, излишно провокиращо заглавие. Не може наука и кликбейт в едно, Оффнюз.
н.о. 03.12 2015 в 22:18 3
"If the Sun were to produce a superflare it would be disastrous for life on Earth; our GPS and radio communication systems could be severely disrupted and there could be large scale power blackouts as a result of strong electrical currents being induced in power grids."

Read more at: http://phys.org/news/2015-12-sun-flares-1000x-greater-previously.html#jCp
Пагане 03.12 2015 в 21:57 2
Цитат от изказването на учения: "...това ще има опустошителни последици за живота на Земята, GPS и радиокомуникационните системи ще прекъснат работа."
Цитат от статията: "...суперизригвания, способни да унищожат и живота на Земята."
Едно е да се унищожат радиокомуникационните системи, съвсем, ама съвсем друго - да се унищожи живота на Земята.

Offnews???
поп Дръвчо 03.12 2015 в 17:29 1
То не ни трябва да е чак супер изригването. Достатъчно е да кихне като преди стотина години и ще си изграждаме световната енергийна система от нула.

Какво е социална екология?
03 декември 2021 в 12:45
Какво е социална екология?
03 декември 2021 в 12:45