20 септември 2020

След поредно отлагане SpaceX ще изстреля сателити Starlink на 3 септември. Гледайте на живо с нас

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 септември 2020 в 12:14 14490
Снимка: Screenshot Youtube/SpaceX

Предстоящият старт на ракетата Falcon 9 на компанията SpaceX, носеща спътници Starlink, трябва да се проведе на 3 септември, четвъртък, в 15:46 ч. GMT+3.

Това е второ отлагане на старта след планираните неделя 30 август и вторник 1 септември, но от компанията съобщават, че им е необходимо допълнително време да прегледат данните си преди следващия старт от площадка 39А на Космическия център Кенеди на НАСА.

Това ще е дванадесетата партида, носеща следващите 60 спътника Starlink от проекта на SpaceX за осигуряване на пълно интернет покритие на планетата. Компанията вече изстреля 600 сателита Starlink в ниска земна орбита. Но съзвездието от сателити ще стане далеч по-голямо ако нещата се развият според плана на компанията - SpaceX има одобрение за изстрелването на 12 000 космически кораба Starlink и кандидатства за разрешение да изстреля още 30 000 над това.

Можете да гледате предстоящия старт на живо заедно с нас:

По първоначалния план трябваше компанията да проведе два старта на различни ракети Falcon 9 от Кейп Канаверал в неделния ден. Това щеше да отбележи най-краткото време между две изстрелвания в комплекса от 1966 г. насам.

SpaceX целеше да изстреля мисия Starlink сутринта в неделя и мисията SAOCOM 1B вечерта. След отлагането на старта от площадка 39А, изстрелването на Falcon 9 с радарната обсерватория SAOCOM 1B от площадка 40 беше успешен. Повече за тази мисия можете да научите тук.

Източници: Space.com - SpaceX delays launch of next 60 Starlink internet satellites to Thursday