05 април 2020

Снимки на Curiosity "преди и след" показват ефекта от 7-годишната мисия на Марс (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 януари 2020 в 11:0941450
Селфи на 12 май 2019 г. Кредит: NASA / JPL-Caltech / MSSS

Набор от снимки, показващи марсохода на НАСА Curiosity, показа колко много се е променил, след като е прекарал над седем години на Марс.

Изображенията дават представа колко е засегнат роувърът от тежките условия на Червената планета.

Curiosity е най-новият и модерен роувър, използван от НАСА за изследване на Марс. Той е направен от НАСА заедно с неговите партньори Boeing и Lockheed Martin.

Преглед на мисията на Curiosity

Марсоходът стартира на 26 ноември 2011 г. и с лед почти година пътешествие в космоса Curiosity достигна Марс на 6 август 2012 г. Основната цел на роувъра е да оцени условията на околната среда на Марс. По-конкретно Curiosity помага на учените да определят дали някога Червената планета е имала условия, благоприятни за извънземния живот.

Първоначално Curiosity е трябвало да остане на Марс само две години. Но малко след кацането НАСА решава да удължи мисията му за неопределено време. Откакто пристигна на Марс, Curiosity обикаля по каменистия терен на планетата повече от седем години.

Curiosity after more than 7 years on Mars

Влиянието на Марс върху Curiosity

Наскоро бяха качени снимки на Curiosity на сайта за споделяне на изображения Imgur. Те включват сравнение на най-новото селфи на роувъра и снимката, направена при първото му пристигане през 2012 г. Най-скорошното му селфи е направено на 11 октомври 2019 г., след като роувърът сондира и взе проба на терен.

Изображенията, публикувани в Imgur, ясно показват колко се е променил роувърът на Марс. Въпреки че основната му структура все още е същата, марсоходът явно е изгубил блясъка си по време на мисията си. Повечето му части са покрити от червеникав марсиански прах. Разбира се, предвид тежките условия на Марс, гледката как се е променил Curiosity през годините не е изненадваща. В крайна сметка Червената планета е известна със силните си прашни бури. Според НАСА някои от тези прашни бури са толкова големи, че да бъдат забелязани от Земята.

Леонардо, изобретателят