13 август 2020

Снимки с невероятна детайлност на Плутон е изпратил New Horizons

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 януари 2016 в 20:18 91772
Снимка: NASA/JHUAPL/SwRI

Започва прехвърлянето на най-детайлните снимки с максимална резолюция от около 77-85 метра на пиксел, направени от космическия кораб New Horizons по време на историческото му прелитане покрай Плутон.

Сега учените получиха снимки от центъра на "сърцето" на Плутон, които бяха показани на сайта на мисията New Horizons

Изучавайки тези снимки, астрономите вече успяха да направят някои изводи за структурата на повърхността на тази област на планетата. "Сърцето" на Плутон се състои главно от азотен лед. Това е неравна повърхност, разделена от голям брой широки участъци от 15-40 км. Ръбовете на тези участъци са малко по-ниски в сравнение с централните региони - с 30 метра или по-малко.

Някои учени смятат, че тези неравности се дължат на спускането в дълбочина на охладеният азотен лед. Процесът на промяна на повърхността на клетките е постоянен, той трае в продължение на милиони години. През това време, някои повърхности се появяват, други се сливат с други клетки, а други потъват в дълбочина.

"Х"-образните шарки, според учените, вероятно са се образували от едновременното сливане на четири клетки.

Снимките постъпиха на Земята на 24 декември - почти пет месеца след прелитането на New Horizons на разстояние от 12,500 километра от Плутон. Предаването на информация ще се извършва непрекъснато до август 2016, може и по-дълго. Тази продължителност се дължи на голямото количество натрупана информация и ниската скорост на комуникационните канали New Horizons - Земя.

В момента корабът продължава да се движи в посока на обект 2014 MU69 от Пояса на Кайпер. New Horizons ще се доближи до обекта около 1 януари, 2019 година.

Fluxy 12.01 2016 в 11:49 2
Същата е причината по която сутрин се чудите какъв глупак сте и защо живеете.
Любопитството и задаването на въпроси е онова което ни разграничава от животинските видове. С въпроси се достига от непознатото до познато.
Майндърбайндър 12.01 2016 в 00:03 1
Освен задоволяване на любопитство,каква друга полза имат хората от анализ повърхността на бивша планета?