Сондата Juno премина на безопасен режим и не провежда наблюдения на Юпитер

Роса Виктория Муньос Димитрова Последна промяна на 20 октомври 2016 в 11:06 2525 0

Художествена интерпретация на космическият кораб Juno прелитащ близо над планетата Юпитер NASA/JPL-Caltech

Космическият кораб Juno на НАСА премина на безопасен режим късно на 18 октомври (19 октомври EDT) когато бе на по-малко от 13 часа от най-близката си точка до Юпитер, съобщи Аstronomy.com.

Това е второ близко прелитане покрай Юпитер в безопасен режим, следващата възможност за наблюдение на газовия гигант от близко разстояние ще бъде не по-рано от декември, информира НАСА в сряда, 19 октомври.

Мисията е била успешно рестартирана, но софтуерните инженери са предпочели да изключат инструментите за изследвания, докато тече диагностиката. Така с изключването им събирането на данни от планетата, което е трябвало да се случи с това прелитане покрай Юпитер се оказало невъзможно.

Според мениджъра на мисията Рик Нибакен (Rick Nybakken) апаратът е бил „доста далеч от по-интензивните радиационни пояси и магнитни полета на планетата“.

Космическият апарат Juno стартира през август 2011 г., и пристигна на Юпитер през юли 2016 г. Той направи серия от маневри около планетата, като най–близката бе на 4100 км от облачната й повърност. Juno изучава сиянията на Юпитер, с което се надяваме да научим повече за произхода на планетата, структурата на нейната атмосфера и магнитосфера. Научният екип на Juno все още анализира данните от първото по-близко прелитане през август 2016 г.

Следващото близко прелитане е насрочено за 11 декември 2016 г., когато екипът ще създаде второ запалване на двигателите за да намали аподжуя (apojove- най-близката точка до Юпитер, както „апогей“ е най-близката точка до Земята) на апарата и да го приближи колкото се може повече.