18 януари 2019
  •  Говорят медиците

Сондата Mars Orbiter е заснела на повърхността на марсохода Curiosity

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 април 2015 в 17:0319570
Снимка: NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona

На фотография, заснета от космическата сонда Mars Reconnaissance Orbiter на 8 април 2015 , отчетливо се вижда марсохода Curiosity, който сега преминава през долината "Artist's Drive" разположена на склона на планината Шарп, съобщава НАСА.

Изображението е получено благодарение на камерата High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE) като реалният му размер е около 500 метра в диаметър. Оригиналната снимка може да изтеглите тук.

Целта на мисията Curiosity е да определи дали на Марс е възможно да е имало поне примитивен микробен живот в миналото. Получените данни са помогнали на учените да отговорят на този въпрос положително - кратерът Гейл в далечното минало е бил дъно на езерото, където може да са живели микроорганизми. В момента основната цел на марсохода е да се отговори на въпроса: защо Червената планета преминала от сравнително топъл и влажен климат към сух и неподходящ за живот.