19 февруари 2018
  •  Говорят медиците

Сондата New Horizons изпрати първата цветна снимка на Плутон и Харон

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 април 2015 в 09:4825441
Снимка: НАСА

Автоматичната междупланетна станция на НАСА New Horizons (Нови хоризонти), изстреляна в космоса през 2006 г., е изпратила цветно изображение на Плутон и нейната луна Харон. Учените се надяват, че след това първо замъглено изображение на далечната планета ще има поредица от удивителни космически снимки, съобщи НАСА.

В продължение на 9,5 години, апаратът е бил в режим на "хибернация" за пестене на енергия, за да се събуди през декември 2014 г.

Сега междупланетна станция е на разстояние 4,8 милиарда километра от Земята и започва да изпраща снимки на отдалечени обекти от Земята.

Още през януари 2015 г., астрономите получават черно-бели снимки на Плутон и Харон, а през февруари - на спътниците на Плутон Никта и Хидра. На 9 април НАСА получи, а на 14 април публикува първото цветно изображение на Плутон и Харон.

Сътрудници на НАСА казват, че снимката има нужда от още обработка. По-подробна информация учените планират да получат, когато на 14 юли междупланетната станция се приближи до Плутон на разстояние 12 500 км.

Оборудван с камери, спектрометри, силно чувствителни детектори на прах и много други необходими инструменти, New Horizons ще проведе подробно проучване на атмосферата на Плутон и ще се опита да установи валидността на хипотезата за наличието на атмосфера и вътрешен океан на Харон. Освен това, ще изследва четирите малки луни на Плутон и ще търси негов пръстен.

Къде се намира New Horizons. Схема: Johns Hopkins University

Поп Дръвчо 16.04 2015 в 23:33 1
айде вече и по-инакви снимки.

По пътя на Слънцето с Роса