16 август 2018
  •  Говорят медиците

SpaceX отложи тестването на ракетата Falcon Heavy поради кризата с бюджета в САЩ

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 януари 2018 в 10:0012220
Снимка: twitter.com/SpaceX

Компанията SpaceX няма да може да проведе тестовете на свръхтежката ракета носител Falcon Heavy заради кризата, която предизвика неприемането на бюджета от Камарата на представителите на Конгреса на САЩ, съобщава  Florida Today, позовавайки се на 45-та космическа ескадрила (45th Space Wing), звено, което обслужва ракетите на Министерството на отбраната, НАСА и комерсиалните и безпилотни космически програми. В него работят 9 512 военни и цивилни.

Важни сътрудници на звеното са отстранени от работа, което няма да позволи на 45th Space Wing да осигури огневите  тестове в космическия център Кенеди. Скорошните стартове от космическия център и от базите на военновъздушните сили на САЩ на Кейп Канаверал също ще трябва да бъдат отложени.

Днес, 23 януари, Конгресът на САЩ поднови финансирането на федералното правителство до 8 февруари. Бюджетът влиза в сила веднага след вторник, което означава, че Космическият център Кенеди и Кейп Канаверал също ще могат да се върнат скоро в работно състояние. Ако всичко върви добре, SpaceX ще се приближи до огневия тест на ракетата си Falcon Heavy.

Стартът на ракетата, който трябваше да се проведе през ноември миналата година, бе отложен за януари. Ракетата ще пусне в орбита около Марс собствената кола на Илън Мъск Tesla Roadster, в която ще звучи песента на Дейвид Бауи Space Oddity.

Виц на деня: 9 август