19 октомври 2017
  •  Говорят медиците

SpaceX прави история: Старт и кацане на използвана ракета (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 март 2017 в 07:0031040

Компанията SpaceX за първи път използва първата степен на ракетата си Falcon 9, която вече е летяла в космоса.

Ракетата излетя от Кейп Канаверал, Флорида, в ранните часове на днешния ден, 1:27 , българско време. Тя изпрати телекомуникационен спътник на компанията SES в орбита.

Девет минути след старта първата степен успешно се приземи на платформата в Атлантическия океан.

Това бе ракета, която вече е изстрелвана и която се приземи през април миналата година.

Главният изпълнителен директор на компанията SpaceX Илън Мъск се появи на живо малко след кацането и заяви: "Това означава, че орбиталният клас бустер може да лети и повторно, а той е най-скъпата част на ракетата. Това ще бъде в крайна сметка огромна революция в космическите полети ", цитиран от The ​​Verge.

Мисията тази нощ бе критичен момент за SpaceX, която работи върху ракетите за многократна употреба още от 2011 г.

До този момент практически всички орбитални ракети просто се изхвърляха в океана, след като  си свършат работата в космоса. Това означава, че за всяка мисия се строи изцяло нова ракета, която може да струва десетки до стотици милиони долари. Стратегията на SpaceX е да запази своите ракети след старта, за да могат да летят отново и отново. По този начин компанията може да спести не малко от разходите за всяка мисия и планира около една 30% отстъпка за своите клиенти при всеки старт на ракетата Falcon 9.

През 2017 г. SpaceX има запланувани 27 старта, както и да започне тестовете на свръхтежката ракета Falcon Heavy и кораба Dragon V2.