15 август 2018
  •  Говорят медиците

SpaceX ще изпрати хора на Марс до 2025 г.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 февруари 2016 в 15:1014570
Снимка: www.nbcnews.com

Основателят на космическата компания SpaceX Илон Мъск смята, че тя ще успее да изпрати хора до Червената планета до 2025 г., съобщава NBC.

По думите на Мъск, такава мисия е от огромно значение за оцеляването на човечеството.

Отиването на Марс обаче далеч няма да е лесно - нужни са технологични пробиви, за да могат хората най-малкото да стигнат до планетата. Изграждането на база и животоподдържащи системи също ще бъдат трудни задачи сами по себе си.

Отиването на планетата до 2025 г. не е единствената ексцентрична идея на Мъск. Генералният директор на SpaceX преди време каза в телевизионно предаване, че е възможно климатът на Марс да се промени бързо чрез едновременно взривяване на няколко атомни устройства. Това според него е начинът за най-бързо тераформиране на Марс.

"Марс е следващата естествена стъпка. Всъщност това е единствената планета, на която имаме възможност да установим самоподдържащ  се град", заяви Мъск. "Аз не мисля, че е толкова трудно, честно казано," отбеляза милиардерът.

Също така той разкри, че планира през следващите пет години да направи излизане в космоса, въпреки че няма особено обучение за астронавт.

Виц на деня: 9 август