19 октомври 2019
  •  Говорят медиците

SpaceX сподели кадри от теста на спасителната система на кораба Crew Dragon

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 септември 2019 в 00:2010870
Скрийншот от видеото. Снимка: SpaceX

SpaceX публикува наскоро драматични кадри как новият й космически кораб Crew Dragon преминава през строгите тестове на аварийно-спасителната система.

Идеята е, че ако нещо се обърка с ракетата, която извежда Crew Dragon на орбита, модулът може да задейства собствените с двигатели, за да избяга бързо от опасността - и след това да се върне на Земята безопасно с парашут.

„Нашият екип извърши над 700 теста на двигателите SuperDraco на космическия кораб преди нашия тест на аварийно-спасителната система, който ще демонстрира способността на Crew Dragon безопасно да пренесе астронавтите далеч от ракетата при евентуална авария“, пише в туитър компанията.

Космическият кораб е оборудван с осем двигателя SuperDraco, което му позволява да се пренесе на километър за 9.3 секунди по време на спешна ситуация, достигайки максимална скорост от 700 километров в час, според последващ туит. Парашутите гарантират, че корабът безопасно ще кацне обратно с екипажа на Земята, след като сработи системата.

Но тестванията не винаги са минавали гладко. Заради същите двигатели се взриви първата капсула Crew Dragon по време на системния тест през април.

Миналата седмица SpaceX изпробва първата степен на своите ракети Falcon 9, с които ще стартират двама астронавта на НАСА в орбита като част от първия в историята на тестови полет на Crew Dragon. Кога точно ще се проведе този тестов полет, все още не е сигурно.

Източник: hWatch SpaceX Test Its Crew Dragon’s Escape System, futurism