22 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Спътници са открили 500 нови източници на замърсяване на въздуха

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 юни 2016 в 16:3987670
Изригване на Етна от сателитна снимка. Снимка: НАСА

Според последните резултати от сателитни наблюдения се оказва, че данните за замърсяването на атмосферата на Земята са значително подценявани. Това твърдят учени, които разкриха 500 неизвестни досега източници на емисии, предава Washington Post.

Констатациите са публикувани в списание Nature Geoscience

Един от основните източници на замърсяване на въздуха е серният диоксид, който влияе зле на здравето и ускорява глобалното затопляне. Източниците му са известни - вулкани, петролни рафинерии и др.

Новият мониторинг на въздуха, проведен с помощта на сателити на Министерството на околната среда и изменението на климата на Канада показа около 500 по-рано неизвестни източници на емисии на серен диоксид.

Методът на канадските изследователи комбинира сателитните данни с информация за скоростта и посоката на вятъра, за да се установят по-точно източниците на замърсяване.

Според учените, по-голямата част от източниците, включително 75-те вулкани, са от естествен произход. 39 са изкуствени и все още не са идентифицирани.

Значителна част от техногенните източници се намират в Близкия Изток, 12 от тях са свързани с преработката на нефт и газ. Други нови източници на замъсяване са ТЕЦ-ове, пръснати по целия свят - особено в Африка, Азия, но и в Европа и Северна Америка. Общото количество емиции, изхвърляни от нерегистрирани по-рано източници е от 7 до 14 милиона тона годишно, от които делът на промишлените е 7 милиона тона.

Само около 6% от серния диоксид в атмосферата се произвежда от хората.