Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тукПриемам
21 ноември 2017
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Спорният двигател ЕмДрайв вече се тества в космоса от Китай и САЩ (видео)

Наскоро потвърдилият своята ефективност в тестове на НАСА ЕмДрайв вече се проверява в космоса на станцията Тянгун-2 и американската военна совалка X-37B

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 ноември 2016 в 11:5791191
Безпилотният военен космически самолет X-37B. Снимка: US Air Force

Военновъздушните сили на САЩ и правителството на Китай в момента изпробват в космоса спорната технология за задвижване на космически кораби ЕмДрайв, според източници в международната космическа индустрия, цитирани от IBTimes.

Американските ВВС в момента тестват версия на електромагнитния микровълнов двигател Емдрайв на безпилотната секретна космическа военна совалка X-37B, а китайското правителство е включило Емдрайв в своята орбитална космическа лаборатория Тянгун-2.

Наскоро бе публикуван доклад на НАСА (с който може да се запознаете тук), който убедително доказа, че ЕмДрайв работи ефективно в лабораторни условия, макар че принципът му на действие не е изяснен, а доскоро бе тотално отричан като "невъзможен и противоречащ на законите на физиката. 

Силовите линии на напречния магнитен поток (Transverse Magnetic 212 Mode) в кухината, запълнена с диелектрик. Червените линии представляват електрическото поле, сините линии - магнитното поле. Илюстрация: Measurement of Impulsive Thrust from a Closed Radio Frequency Cavity in Vacuum.

В доклада се посочва, че двигателят ЕмДрайв развива тяга, с коефициент на мощност 1,2 ± 0,1 милинютона на киловат при тестове на 40, 60 и 80 вата.

Например най-добрият двигател на НАСА, работещ на ефекта на Хол (плазмен двигател), произвежда до 60 mN/kW, което е около 50 пъти повече от ЕмДрайв. От друга страна слънчевите платна и фотонните двигатели, които също работят без гориво, генерират тяга с два порядъка по-малко от ЕмДрайв (3.37 - 6,67 микронютона на киловат). Това означава, че ЕмДрайв е по-мощен от фотонните двигатели над 200 пъти.

Според един от авторите на доклада Пол Марч (Paul March), космическият кораб с технологията ЕмДрайв превъзхожда техническите характеристики на концептуалния кораб от първата версия на уарп-двигателя WarpStar-1 на кораба IXS Enterprise (IXS-110) от Star Trek.

Лабораторните тестове на ЕмДрайв са завършени и двигателят доказа своята ефективност. Следващата стъпка е да се тества в космоса.

"Тянгун-2" е космическа лаборатория, която Китай стартира в космоса на 15 септември 2016 година. Тя не е предназначена да бъде постоянна орбитална станция, а е по-скоро изпитателна за ключови технологии, които Китай иска да използва за своята голяма модулна космическа станция, чието изграждане ще започне през 2023 г.

"Тянгун-2" е достатъчно голяма, за да могат двама астронавти да извършват експерименти в нея и да носи животоподдържащи ресурси на борда за 30 дни. Космическата лаборатория е 10,4 метра дълга и с диаметър от 4,2 метра. 

Учени от Северозападния политехнически университет (NWPU) в Китай бяха едни от първите в света, които се опитаха да изградят своя собствена версия на Емдрайв. Двигателят бе тестван още през 2008 г. от екип от китайски учени. През 2010 г. същият екип публикува резултатите си, формули за изчисляване на тягата на двигателя, а също, че по време на експериментите е получена тяга 720 mN (72 гр). Тези високи стойности бяха посрещнати с голям скептицизъм и през 2014 г. екипът намери експериментална грешка, дължаща се на захранващ кабел. Когато провериа пак изследването с подобрена версия на ЕмДрайв, откриват, че всякаква възможна тяга, излъчвана от устройството е твърде малка, за да може да се измери лабораторно.

През октомври изобретателят на ЕмДрайв Роджър Шоуйър (Roger Shawyer) потвърди, че Министерството на отбраната на Великобритания и Министерството на отбраната на САЩ се интересуват от използването на двигателя Емдрайв за извеждане на космически спътници, тъй като този двигател ще позволи на военните да се доближат до целта незабелязано.

В същото време Роджър Шоуйър регистрира патент за второ поколение ЕмДрайв, който разполага с плоска свръхпроводяща пластина в единия край, а в другия край - уникална профилна плоча, която не е свръхпроводяща.

Той планира да произвежда хиляди устройства, като част от съвместната си предприятие с британската космическата фирма Gilo Industries Group, и се надява, че ЕмДрайв може да се използва, за да се намалят разходите и времето в космоса, както и за захранване на летящи коли и ще помохне да се реши световната енергийна криза.


Препоръчани материали
+ 3
- 6
Продължава дедо ви поп да не е убеден. Все по-силно мирише на инвестиционна измама.
 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.