20 януари 2022

Спряха развитието на мозъчен тумор с модифициран вирус

Намаляването на тумора позволява да се удължи живота на пациентите

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 юни 2018 в 14:32 39480
Istari Oncology

Учени от Университета Дюк с помощта на модифициран полиовирус успяха да намалят значително размера на злокачествено образувание от най-агресивната форма на рак на мозъка - глиобластом.

Резултатите са публикувани в списание New England Journal of Medicine.

Полиомиелитът възниква, когато полиовирус, попаднал в организма, се свързва с протеина CD155 чрез полиовирусен рецептор към клетъчната повърхност. Известно е, че в туморните тъкани може да възникне свръхекспресия на CD155 - на повърхността на раковите клетки се появява прекомерно количество от този протеин.

Изследователите създадоха не патогенна модификация на полиовируса, наречен PVS-RIPO. Медикаментът се инжектира директно в тумора с тънка тръбичка. Модифицираният вирус ефективно разпознава CD155 и провокира некроза на злокачествени клетки, но не оказва влияние върху здравите. Също така, въвеждането на PVS-RIPO стимулира активността на имунната система, което кара клетките й да се борят с тумора.

В проучването вземат участие 61 пациента с повтаряща се форма на глиобластом. 21% от пациентите, подложени на терапията, преживяват повече от три години. В контролната група от 104 души със същата болест, лекувани със стандартни методи, такава продължителност на живот имат само 4%. Двама пациенти, които лекувани с препарата, остават живи шест години след теста. Те получават рецидив на глиобластома, но повторното приложение на препарата е също така ефективно.