25 май 2018
  •  Говорят медиците
Какво чувате, когато слушате аудиоклипа Яни/Лоръл?
Яни
Лоръл
Нито Лоръл, нито Яни
И двете!
резултати

Стартъп компания предлага на клиентите си да продават своя геном за криптовалута

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 февруари 2018 в 00:0014800

Компанията Nebula Genomics, основана от студенти от Харвардския университет, има намерение да извършва секвениране на генома, а резултатите да оставя на клиентите, за да могат да ги продадат на фармацевтичните компании.

Всички операции трябва да се извършват на базата на блокчейн, се казва в публикуваната документация (white paper) на компанията.

Повечето компании, занимаващи се с генетични изследвания, оставят данните за себе си. Nebula Genomics предлага да извърши секвениране на генома, след което да позволи на клиента да прави каквото си поиска с получената информация. Например, да я даде на някоя фармацевтична компания, които се нуждаят от декодиран генома за своите изследвания.

По този начин, основателите на компанията очакват да разпространят практиката на секвениране на генома. Клиентите ще получат данни за рисковете от развитие на заболявания, а изследователските проекти - голяма база от генетична информация. Компанията също така възнамерява да създаде платформа, на която да се разплаща за декодирането на геномите, а ползването на резултатите да става срещу виртуални монети на Nebula. Дали компанията ще привлича инвеститори под формата на продажба на своите нови единици криптовалута, все още е неизвестно.

В бъдеще специалистите от Nebula Genomics очакват да намалят разходите засеквениране на генома, което да помогне на фармацевтичните и биотехнологичните компании, които се интересуват от получаването на нови данни.