22 март 2019
  •  Говорят медиците

Стартът на частния космически товарен кораб Cygnus е насрочен за утре (стрийм)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 декември 2015 в 09:0213250
Безпилотният транспортен кораб Cygnus преди старта. Снимка: NASA/Cygnus, Orbital ATK

Безпилотният транспортен кораб Cygnus, построен от космическата компания Orbital ATK, бе планирано да стартира към Международната космическа станция в четвъртък вечерта (3 декември) в 17:55 EST (00:55 04.12 българско време) от космодрума Кейп Канаверал, но лошото време осуети опита за излитане.

Следващата възможност е в петък (04 декември) в 17:33 EST (00:55 05.12 българско време), съобщиха от НАСА.

Може да гледате опита за изстрелване на живо по NASA TV. Както и при първия опит, шансовете за добри метеорологични условия не са големи и са само 30%. Ето защо, най-вероятно стартът отново ще бъде отложен за по-късна дата.

Космическите кораби Cygnus не са летели от 2014 година и това ще бъде първият полет след катастрофата на 28 октомври. Тогава по време на старта, няколко секунди след излитането на ракетата от Земята, се появи проблем с един от двигателите на първата степен, стана взрив и ракетата носител Antares, която също се произвежда от Orbital ATK, бе разрушена.

Първата степен на ракетата Antares се произвежда в Украйна. В нея се използват усъвършенствани съветски ракетни двигатели "НК-33".

От Orbital ATK работят по реконструкцията на своята ракета Antares, като възнамеряват да подменят двигателите на първата степен с РД-181. Според компанията, обновената ракета носител ще бъде готова за полет през следващата година.

За предстоящия полет на космическия транспортен кораб Cygnus, компанията Orbital ATK е наела ракетата Atlas V.

Предстоящият старт на Cygnus до космическата станция ще бъде четвърти по договора й с НАСА за $ 1,9 милиарда.

Orbital ATK не е единствената частна компания, с която НАСА е подписала договор за доставка на товари на Международната космическа станция. Компанията SpaceX направи шест успешни мисии за доставка на товари до МКС с помощта на своя космически товарен кораб Dragon и ракетата носител Falcon 9. Седмият й опит бе неуспешен, след 3 минути полет Falcon 9 се разпадна във въздуха.