22 март 2019
  •  Говорят медиците

Стрелката на Слънцето събира нови нишки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 юни 2015 в 10:0213720
Снимка: NASA/SDO

Как се променя гигантската стрелка на повърхността на Слънцето показа НАСА.

За първи път тази стрелка от протуберанси, които представляват плътни кондензации на сравнително студен в сравнение със слънчевата корона вещества, които се издигат и задържат над повърхността на Слънцето от неговото магнитно поле, е регистрирана на 28 май с помощта на Solar Dynamics Observatory на НАСА.

На 7 юни отново се вижда изображението на стрелката. Очертанията този път са малко замъглени, но тя все още е добре различима.

"Появи се още една нишка в горния ляв ъгъл на изображението в дясно (на снимката долу)", - се казва в доклада на НАСА.

Тези "знаци" по короната на Слънцето може да се задържат за ден, а по-стабилните - за няколко месеца, а протуберансите се издигат на стотици хиляди километри в пространството. Учените все още проучват как и защо се образуват.

Периодът на завъртане на Слънцето около оста му е приблизително 25,6 дни, мерено по екватора и 33,5 дни - при полюсите. От Земята видимото му завъртане е около 28 дни, заради променящото се положение на нашата планета. Така че следващото изображение на стрелката ще наблюдаваме след 4 седмици.