20 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Световен ден за защита на животните. Зоопаркът е с вход свободен

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 октомври 2015 в 11:5721120

Днес отбелязваме Световния ден за защита на животните. По този повод софийският зоопарк ще работи с вход свободен до 18:00 часа.

Световният ден за защита на животните се чества в Деня на Свети Франциск, покровител на животните. Решение за отбелязването му е взето през 1931 г. на Международния конгрес на привържениците на движението за защита на природата във Флоренция, Италия.

Организациите за защита на животните днес насочват вниманието на хората по света към необходимостта за отговорно отношение към животните:

"Не наранявайте животно или птица, ако ги видите в беда, помогнете или потърсете помощ, не унищожавайте гнездата на птиците и техните местообитания, не изоставяйте животно на улицата, поговорете с децата си за закрилата на животните, посетете приют, осиновете куче или котка - това е най-малкото, което можем да направим", призовават приридозащитниците.

Официалното съобщение, което пуснаха от софийската Зоологическа градина на сайта си:

Във връзка със Световния ден за защита на животните, и заповед № СО15-РД-09-1220/02.10.2015г. на кмета на Столична община Зоопарк София ще бъде отворен безплатно за посетители на 4-ти октомври 2015 г от 9 до 18ч.

Зоопарк София е Спасителен център за диви животни и през годината съдейства за настаняването и грижите на множество конфискувани животни от редки и застрашени видове. Зоопарк София участва в Европейски програми за застрашени видове като персийския леопард, антилопи адакс, саблерог орикс и др. Също така размножава застрашени видове като египетските лешояди.

Зоопарка е уникално място, където хората могат да видят отблизо представители на животинския свят от цялата планета и да научат много за тях.
Заповядайте, очакваме Ви!

Напомняме Ви, че паркинга на Централния вход на Зоопарка се асфалтира и основния вход за хора с автомобили е Западния вход на ул. Сребърна №1 (откъм кв. Хладилника).