15 юли 2019
  •  Говорят медиците

Таен руски спътник беше изстрелян от космодрума в Плесецк

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 юни 2017 в 16:3075281

Модифицирана версия на руската ракета Союз беше изстреляна снощи от космодрума Плесецк с военен спътник с мисия, за която няма оповестени подробности. Ракетата Союз-2.1v беше изстреляна в 18:04 GMT или 9:04 ч. московско време.

Американските военни проследяващи данни показват, че горната степен Волга на ракетата орбитира на около 660 км над Земята след петъчното изстрелване. Обекти, летящи в орбитата, се намират на 98 градуса от екватора.

Оповестеният спътник Космос 2519 вероятно е първият от няколкото геодезни спътници "14Ф150 Напряжение", разработени да извършват прецизни измервания на формата и гравитационното поле на Земята. Подобни данни могат да бъдат използвани в компютри за насочване на балистични ракети, коментира уебсайтът RussianSpaceWeb.com, собственост на руския космически журналист Анатолий Зак.

Изстрелването не беше съобщено предварително, но руските власти са били издали предупреждения към пилотите няколко дни пред това да избягват зоните в Арктическия океан, където е предвидено да паднат първата степен на ракетата и обтекателя.