12 декември 2019
  •  Говорят медиците

Търси се кратер за Тунгуския метеорит (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 януари 2017 в 15:0166010
Снимка: ВВС

През 1994 година, италиански геолози предложиха хипотезата, че езерото Чеко в района на Красноярск е кратерът на Тунгуския метеорит. Но ново изследване на украински учени отхвърля тази версия, пише vesti.ru.

Резултатите от изследването са съобщени в статия, публикувана в списание Planetary and Space Science.
Украинският екип, използвайки съвременни радиоизотопни методи определиха възрастта на най-дълбоките дънни наноси в езерото. Тези, които са били взети за изследването са на 280 години. И това очевидно не е границата, защото слоеве продължават и по-дълбоко, неизвестно до каква дълбочина.

Загадъчният Тунгуски метеорит падна през 1908 година. Тъй като езерото се е формирало много по-рано, то не може да бъде свързано с това събитие.

Повалени дървета от взрива. Снимка: Pinterest

През юни 1908 година над сибирската тайга, близо до реката Подкаменная Тунгуска, се произведе мощна експлозия, която повали дървета в радиус от 40 километра. За предполагаем извършител на инцидента се смята космическо тяло. Но негови фрагменти не са открити и досега.

Езерото Чеко се намира на 8 км от епицентъра на взрива и има необикновено конично дъно.

Езерото Чеко