26 април 2019
  •  Говорят медиците

Тазгодишният сезон на ураганите в симулация на НАСА (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 ноември 2017 в 00:0018410

НАСА публикува великолепна нова анимация, изобразяваща движението на морска сол, прах и дим в атмосферата по време на тазгодишния сезон на ураганите.

Тъй като въздухът е много трудно да се види, учените от НАСА използват аерозолни частици, за да се проследят промените в атмосферата. Чрез комбиниране на сателитни данни с математически модели на атмосферните явления те успяват да видят колко дим, прах и морска сол се транспортират по целия свят - което позволява на агенцията да създаде изображение на метеорологичните условия, които иначе биха останали скрити за нас.

Например, проследяването на начина, по който морската сол (в синьо-бяло) се изпарява от океаните, ще покаже развитието на всички урагани през 2017 г. Анимацията също така улавя големите пожари по северозападното тихоокеанско крайбрежие на слоя дим в симулацията (в сиво). Частиците от тези пожари преминават целия път от Орегон до Вашингтон, достигайки Великобритания в началото на септември.

Прахът (в кафяво) показва най-вече бурята в Сахара и в Северна и Южна Америка. За разлика от морската сол обаче той не се задържа твърде дълго в окото на бурята. Праховите частици се улавят от капките дъжд и падат в океана.

Истинският произход на 4/20